📣 „Kreuję, więc jestem”
czyli
Mój Pierwszy Monodram
Stwórz swój niepowtarzalny spektakl!
w 9 tygodni - 18 sesji
Bez wątpienia masz w sobie historię,
którą chcesz opowiedzieć i poczuć
ulotną pełnię ekspresji scenicznej...
Zapraszam Cię do unikalnego kursu /warsztatów w PROCESIE holistycznej reżyserii, gdzie przejdziesz od inspiracji do premiery.
🔹 Nauczysz się tworzyć scenariusz z
pamięci ciała, emocji i głosu.
🔹 Poznasz techniki Grotowskiego,
Chekhova, Kantora i Linklatera i moją własną inspirowaną twórcami Reżyserii
Holistycznej i doświadczeniem.
🔹 Odkryjesz swoją autentyczną obecność sceniczną.
🔹 Zakończysz kurs spektaklem przed
wspierającą publicznością!
🎭 Dla kogo?
Dla każdego, kogo WOŁA SCENA kto chce
wyrażać PIĘKNEGO siebie poprzez teatr – niezależnie od wieku i doświadczenia!
Osób, które nie są zawodowymi aktorami,
ale chcą wyrażać siebie poprzez teatr.
Artyści-amatorzy szukający autentycznego sposobu na kreację sceniczną.
Osób zainteresowanych rozwijaniem
ekspresji poprzez ciało, głos, emocje i
mindfulness.
Twórcy chcący stworzyć własny monodram,
ale nie wiedzą, jak zacząć.
Chcesz wyrażać siebie, ale brakuje Ci
narzędzi.
Czujesz blokady w ciele i głosie, boisz się występować.
Szukasz holistycznego podejścia do
aktorstwa i twórczości.
Nie chcesz typowej „szkoły aktorskiej”, ale przestrzeni na eksperyment i rozwój.
📅 Start kursu: MAJ 2025
📍 Forma: Online + warsztaty stacjonarne
💰 Cena: Ustalimy indywidualnie *
🎟 Zapisy i zapytania tutaj:
teatr36.6@gmail.com
Tydzień 1: Integracja i budowanie obecności scenicznej
Sesja 1 – Otwarcie przestrzeni i integracja
• Cel: Wprowadzenie do pracy, budowanie
zaufania oraz aktywacja ciała i umysłu.
• Działania:
• Ćwiczenia rozgrzewające – podstawowe
praca z oddechem i ciałem (mindfulness
w ruchu).
• Omówienie wizji i celów.
• Ćwiczenia integracyjne: Obecność
Sesja 2 – Odkrywanie ciała jako narzędzia
ekspresji
• Cel: Rozbudzenie świadomości ciała i nauka podstawowych ćwiczeń inspirowanych metodą Grotowskiego.
• Działania:
• Ćwiczenia z pracy z ciałem
• Improwizacje ruchowe – swobodne
eksperymenty z przestrzenią i gestem.
Tydzień 2: Związek tekstu i ruchu
Sesja 3 – Praca nad autorskim scenariuszem
– od intuicji/słowa do gestu
• Cel: Połączenie tekstu z fizycznym wyrazem emocji.
• Działania:
• Krótkie przypomnienie efektów etapu
online: analiza autorskiego tekstu.
• Ćwiczenie: Odczyt w ruchu – czytanie
fragmentów scenariusza przy jednoczesnym działaniu.
Sesja 4 – Eksperymenty z dynamiką i rytmem scenicznym
• Cel: Zrozumienie, jak rytm i tempo
wpływają na odbiór tekstu.
• Działania:
• Ćwiczenia na zmianę tempa.
• Praca w parach – wzajemne
komentowanie i odczytywanie emocji
zawartych w gestach.
Tydzień 3: Głos jako narzędzie kreacji
Sesja 5 – Rozgrzewka głosowa i
eksperymenty według Linklatera
• Cel: Uwolnienie naturalnego głosu - praca z oddechem.
• Działania:
• Ćwiczenia oddechowe i wokalne –
improwizacja dźwięków, tonów i rytmów.
Sesja 6 – Łączenie głosu i ciała w interpretacji tekstu
• Cel: Synteza wyrażania słowa i ruchu,
eksploracja różnych sposobów recytacji.
• Działania
Tydzień 4: Emocje i wewnętrzny świat –
metody Chekhova i Stanisławskiego
Sesja 7 – Praca z emocjonalnym pamięcią i
gestem psychologicznym
• Cel: Wywołanie autentycznych emocji i ich przekład na jeden, wyrazisty gest
(psychologiczny gest).
• Działania:
• Ćwiczenie: Indywidualne poszukiwanie wewnętrznego impulsu, który później
zostanie przetworzony na gest.
• Prezentacja i omówienie odnalezionych
gestów.
Sesja 8 – Integracja emocji, tekstu i ciała
• Cel: Połączenie pracy wewnętrznej z
ekspresją sceniczną.
• Działania:
• Ćwiczenia:
• Improwizacje z wykorzystaniem podtekstu – skupienie się na niuansach, pauzach i subtelnościach w ekspresji.
Tydzień 5: Struktura i budowanie narracji spektaklu
Sesja 9 – Mapowanie struktury spektaklu
• Cel: Ustalenie dramaturgii – konflikt,
kulminacja, rozwiązanie.
• Działania:
• Warsztaty dramaturgiczne – praca nad
strukturą opartej na autorskiej historii.
• Praca na tablicy/materiałach wizualnych – wizualne przedstawienie ścieżki
emocjonalnej spektaklu.
Sesja 10 – Pierwsze próby inscenizacji
• Cel: Rozplanowanie przestrzeni scenicznej i wprowadzenie elementów reżyserii.
• Działania:
• Ćwiczenia z wykorzystaniem przestrzeni scenicznej.
• Praktyczne próby wybranych fragmentów scenariusza.
Tydzień 6: Pogłębianie relacji między
aktorem a przestrzenią
Sesja 11 – Praca z przestrzenią sceniczną
według metod Kantora
• Cel: Odkrycie, jak przestrzeń wpływa na
ekspresję ciała i emocji.
• Działania:
• Ćwiczenia z ruchu: eksploracja sceny,
zmiana poziomów, praca z rekwizytami.
• Improwizacje w różnych strefach
przestrzeni
Sesja 12 – Integracja przestrzeni, ruchu i
tekstu
• Cel: Wypracowanie spójnej, dynamicznej
relacji między aktorem a sceną.
• Działania:
• Próbne inscenizacje – ćwiczenie przejść
między statycznymi fragmentami,
a dynamicznymi ruchami.
• Sesja feedbacku – analiza, co działa,
a co warto poprawić.
Tydzień 7: Doskonalenie indywidualnej
ekspresji scenicznej
Sesja 13 – Praca nad charakterystycznymi
gestami i wyrazami
• Cel: Wydobycie indywidualnych,
rozpoznawalnych elementów ekspresji
postaci.
• Działania:
• Ćwiczenia z izolacji ruchu – skupienie się na konkretnych partiach ciała (ręce, głowa,
mimika).
• Eksperymentowanie z różnymi wariantami
tego samego gestu.
Sesja 14 – Integracja głosu, ruchu i emocji –
pełne inscenizacje
• Cel: Ugruntowanie indywidualnego stylu w kontekście całego spektaklu.
• Działania:
• Całościowe próby fragmentów spektaklu z naciskiem na spójność wyrażenia.
• Ćwiczenie komunikacja emocji wyłącznie
przez gest i ruch, a następnie integracja
z głosem.
Tydzień 8:
Próby generalne i dopracowywanie
szczegółów
Sesja 15 – Pełna próba spektaklu (część I)
• Cel: Próba całego spektaklu z
uwzględnieniem scenografii i oświetlenia.
• Działania:
• Repetytorium całości – od początku
do końca, z naciskiem na płynność
przejść między elementami.
• Notatki i dyskusja – co wymaga poprawy,
jakie emocje wychodzą z tekstu.
Sesja 16 – Pełna spektaklu (część II) i
feedback
• Cel: Dalsze dopracowanie i wzajemne
wsparcie w ostatnich szlifach spektaklu.
• Działania:
• Kolejna próba generalna z nagraniem
do analizy.
• konsultacje – wskazówki, jak poprawić
dynamikę i synchronizację.
Tydzień 9: Przygotowanie do premiery
Sesja 17 – Próbny pokaz
• Cel: Finalne przygotowanie do premiery – symulacja warunków przedstawienia.
• Działania:
• Próba z uwzględnieniem elementów technicznych (światło, dźwięk).
• Ostatnie poprawki, skupienie się na
relaksacji i ugruntowaniu emocji przed
występem.
Sesja 18 – Rozgrzewka przed premierą i przygotowanie mentalne
• Cel: Finalne przygotowanie fizyczne i
mentalne, by wejść na scenę z pełnym zaangażowaniem.
• Działania:
• Ćwiczenia oddechowe, mindfulness i
rozgrzewka ciała – aby zapanować nad
tremą i skupić energię.
• Krótkie sesje indywidualne z feedbackiem
od prowadzącego, omówienie ostatnich wskazówek.
• Podsumowanie kursu i motywacyjne
zamknięcie przed premierą.
POWODZENIA :)
Tworząc sztukę jestem tam gdzie skutek poprzedza przyczynę
email: teatr36.6@gmail.com
telefon 797632907
adres: Warszawa
Menu
Social Media
i Teatr