Zamów 30 min. knsultację

Umów się ze mną na konsultację 

📣 „Kreuję, więc jestem”

czyli

Mój Pierwszy Monodram

 

Stwórz swój niepowtarzalny spektakl!

w 9 tygodni - 18 sesji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bez wątpienia masz w sobie historię,

którą chcesz opowiedzieć i poczuć

ulotną  pełnię ekspresji scenicznej...

 

Zapraszam Cię do unikalnego kursu /warsztatów w PROCESIE holistycznej reżyserii, gdzie przejdziesz od inspiracji do premiery.

🔹 Nauczysz się tworzyć scenariusz z

pamięci  ciała, emocji i głosu.

🔹 Poznasz techniki Grotowskiego,

Chekhova, Kantora i Linklatera i moją własną inspirowaną twórcami Reżyserii

Holistycznej i doświadczeniem.

🔹 Odkryjesz swoją autentyczną obecność sceniczną.

🔹 Zakończysz kurs spektaklem przed

wspierającą publicznością!

 

🎭 Dla kogo?

 

Dla każdego, kogo WOŁA SCENA kto chce

wyrażać PIĘKNEGO siebie poprzez teatr – niezależnie od wieku i doświadczenia!

 

Osób, które nie są zawodowymi aktorami,

ale chcą wyrażać siebie poprzez teatr.

Artyści-amatorzy szukający autentycznego sposobu na kreację sceniczną.

Osób zainteresowanych rozwijaniem

ekspresji poprzez ciało, głos, emocje i

mindfulness.

Twórcy chcący stworzyć własny monodram,

ale nie wiedzą, jak zacząć.

Chcesz wyrażać siebie, ale brakuje Ci 

narzędzi.

Czujesz blokady w ciele i głosie, boisz się występować.

Szukasz holistycznego podejścia do

aktorstwa i twórczości.

Nie chcesz typowej „szkoły aktorskiej”, ale przestrzeni na eksperyment i rozwój.

 

 

 

📅 Start kursu: MAJ 2025

📍 Forma: Online + warsztaty stacjonarne

💰 Cena: Ustalimy indywidualnie *

🎟 Zapisy i zapytania tutaj:

teatr36.6@gmail.com

 

 

 

 

Tydzień 1: Integracja i budowanie obecności scenicznej

Sesja 1 – Otwarcie przestrzeni i integracja 

• Cel: Wprowadzenie do pracy, budowanie

zaufania oraz aktywacja ciała i umysłu.

• Działania:

• Ćwiczenia rozgrzewające – podstawowe

praca z oddechem i ciałem (mindfulness

w ruchu).

• Omówienie wizji i celów.

• Ćwiczenia integracyjne:  Obecność

Sesja 2 – Odkrywanie ciała jako narzędzia

ekspresji

• Cel: Rozbudzenie świadomości ciała i nauka podstawowych ćwiczeń inspirowanych metodą Grotowskiego.

• Działania:

• Ćwiczenia z pracy z ciałem

• Improwizacje ruchowe – swobodne

eksperymenty z przestrzenią i gestem.

 

Tydzień 2: Związek tekstu i ruchu

Sesja 3 – Praca nad autorskim scenariuszem

– od intuicji/słowa do gestu

• Cel: Połączenie tekstu z fizycznym wyrazem emocji.

• Działania:

• Krótkie przypomnienie efektów etapu

online: analiza autorskiego tekstu.

• Ćwiczenie: Odczyt w ruchu – czytanie

fragmentów scenariusza przy jednoczesnym działaniu.

Sesja 4 – Eksperymenty z dynamiką i rytmem scenicznym

• Cel: Zrozumienie, jak rytm i tempo

wpływają na odbiór tekstu.

• Działania:

• Ćwiczenia na zmianę tempa.

• Praca w parach – wzajemne

komentowanie i odczytywanie emocji

zawartych w gestach.

 

Tydzień 3: Głos jako narzędzie kreacji

Sesja 5 – Rozgrzewka głosowa i

eksperymenty według Linklatera

• Cel: Uwolnienie naturalnego głosu - praca z oddechem.

• Działania:

• Ćwiczenia oddechowe i wokalne –

improwizacja dźwięków, tonów i rytmów.

Sesja 6 – Łączenie głosu i ciała w interpretacji tekstu

• Cel: Synteza wyrażania słowa i ruchu,

eksploracja różnych sposobów recytacji.

• Działania

 

Tydzień 4: Emocje i wewnętrzny świat –

metody Chekhova i Stanisławskiego

Sesja 7 – Praca z emocjonalnym pamięcią i

gestem psychologicznym

• Cel: Wywołanie autentycznych emocji i ich przekład na jeden, wyrazisty gest

(psychologiczny gest).

• Działania:

• Ćwiczenie: Indywidualne poszukiwanie wewnętrznego impulsu, który później

zostanie przetworzony na gest.

• Prezentacja i omówienie odnalezionych

gestów.

Sesja 8 – Integracja emocji, tekstu i ciała

• Cel: Połączenie pracy wewnętrznej z

ekspresją sceniczną.

• Działania:

• Ćwiczenia: 

• Improwizacje z wykorzystaniem podtekstu – skupienie się na niuansach, pauzach i subtelnościach w ekspresji.

 

Tydzień 5: Struktura i budowanie narracji spektaklu

Sesja 9 – Mapowanie struktury spektaklu

• Cel: Ustalenie dramaturgii – konflikt,

kulminacja, rozwiązanie.

• Działania:

• Warsztaty dramaturgiczne – praca nad

strukturą opartej na autorskiej historii.

• Praca na tablicy/materiałach wizualnych – wizualne przedstawienie ścieżki

emocjonalnej spektaklu.

Sesja 10 – Pierwsze próby inscenizacji

• Cel: Rozplanowanie przestrzeni scenicznej i wprowadzenie elementów reżyserii.

• Działania:

• Ćwiczenia z wykorzystaniem przestrzeni  scenicznej.

• Praktyczne próby wybranych fragmentów scenariusza.

 

Tydzień 6: Pogłębianie relacji między

aktorem a przestrzenią

Sesja 11 – Praca z przestrzenią sceniczną

według metod Kantora

• Cel: Odkrycie, jak przestrzeń wpływa na

ekspresję ciała i emocji.

• Działania:

• Ćwiczenia z ruchu: eksploracja sceny,

zmiana poziomów, praca z rekwizytami.

• Improwizacje w różnych strefach

przestrzeni 

Sesja 12 – Integracja przestrzeni, ruchu i

tekstu

• Cel: Wypracowanie spójnej, dynamicznej

relacji między aktorem a sceną.

• Działania:

• Próbne inscenizacje – ćwiczenie przejść

między statycznymi fragmentami,

a dynamicznymi ruchami.

• Sesja feedbacku – analiza, co działa,

a co warto poprawić.

 

Tydzień 7: Doskonalenie indywidualnej

ekspresji scenicznej

Sesja 13 – Praca nad charakterystycznymi

gestami i wyrazami

• Cel: Wydobycie indywidualnych,

rozpoznawalnych elementów ekspresji

postaci.

• Działania:

• Ćwiczenia z izolacji ruchu – skupienie się na konkretnych partiach ciała (ręce, głowa,

mimika).

• Eksperymentowanie z różnymi wariantami

tego samego gestu.

Sesja 14 – Integracja głosu, ruchu i emocji –

pełne inscenizacje

• Cel: Ugruntowanie indywidualnego stylu w kontekście całego spektaklu.

• Działania:

• Całościowe próby fragmentów spektaklu z naciskiem na spójność wyrażenia.

• Ćwiczenie komunikacja emocji wyłącznie

przez gest i ruch, a następnie integracja

z głosem.

 

Tydzień 8:

Próby generalne i dopracowywanie

szczegółów

Sesja 15 – Pełna próba spektaklu (część I)

• Cel: Próba całego spektaklu z

uwzględnieniem scenografii i oświetlenia.

• Działania:

• Repetytorium całości – od początku

do końca, z naciskiem na płynność

przejść między elementami.

• Notatki i dyskusja – co wymaga poprawy,

jakie emocje wychodzą z tekstu.

Sesja 16 – Pełna spektaklu (część II) i

feedback

• Cel: Dalsze dopracowanie i wzajemne

wsparcie w ostatnich szlifach spektaklu.

• Działania:

• Kolejna próba generalna z nagraniem

do analizy.

• konsultacje – wskazówki, jak poprawić

dynamikę i synchronizację.

 

Tydzień 9: Przygotowanie do premiery

Sesja 17 – Próbny pokaz

• Cel: Finalne przygotowanie do premiery – symulacja warunków przedstawienia.

• Działania:

• Próba z uwzględnieniem elementów technicznych (światło, dźwięk).

• Ostatnie poprawki, skupienie się na

relaksacji i ugruntowaniu emocji przed

występem.

Sesja 18 – Rozgrzewka przed premierą i przygotowanie mentalne

• Cel: Finalne przygotowanie fizyczne i

mentalne, by wejść na scenę z pełnym zaangażowaniem.

• Działania:

• Ćwiczenia oddechowe, mindfulness i

rozgrzewka ciała – aby zapanować nad

tremą i skupić energię.

• Krótkie sesje indywidualne z feedbackiem

od prowadzącego, omówienie ostatnich wskazówek.

• Podsumowanie kursu i motywacyjne

zamknięcie przed premierą.

 POWODZENIA :)

 

 

 

 

 

0

KANAŁ YOUTUBE

Tworząc sztukę jestem tam gdzie skutek poprzedza przyczynę

email: teatr36.6@gmail.com

telefon 797632907

adres: Warszawa

 

 

Menu

Social Media

i Teatr